1. GÜN (5 saat) (Dersi Hazırlama)
Kurs sonunda beklenen öğrenme çıktıları hakkında görüşme.
· Google Hesabı Oluşturma.
· Karma Öğrenme ve teknolojik araçlarla zenginleştirerek ders işlemesi uygulamalarının tanımı, özellikleri ve güncel eğilimler
· Proje Tabanlı Öğrenme (PBL).
· Öğrenme Yönetim Sistemleri Türleri (LMS).
· Web 2.0 araçları hakkında bilgilendirme
· Grup tartışması: Dijital Sınıf dersini nasıl planlıyoruz?
· Google Tools (Drive, Keep) ve Evernote'u kullanarak ders için araştırma yapma ve bilgi toplama
2. Gün (5 Saat)(Kullanılacak Araçları Hazırlama)
· Google Apps ile uyumlu çalışma araçlarını kavrama
· Bulut tabanlı sınıf ortamı: Google Sınıfı tanımı
· Grup tartışması: Öğrencilerimiz öğrenmelerinden ne bekler?
· İletişim faaliyetleri: forumlar, sohbetler, anketler (seçim ve geri bildirim)
· Dijital aktivite türleri ve kaynakları
· Atölye 2: Blogger'da bir blog oluşturma
· Atölye 3: Öğrenim materyallerini geliştirmek için araçlar: Picasa (Fotoğraf Editörü), PicCollage ve PhotoGrid (kolaj), Skitch (Evernote ile entegre araç)
3. Gün (5 Saat) (Faaliyet ve Kaynakları Oluşturma)
· Book Creator aracını kullanarak elektronik kitap oluşturma
· Google Slides aracını kullanarak sunum oluşturma
4. Gün (5 Saat) (Video kullanarak ders oluşturma)
· Youtube, Khan Academy ve TedEd kullanarak ders içeriği araştırma
· Telif hakkı uyumluluğu ve dış kaynakların kullanımı araştırmaları
· Video düzenleyici programların kullanımını öğrenme (Show Me, VideoPad ve i Movie)
· Atölye 3: Screen Cast programı kullanarak video eğitimi oluşturma çalışması
· Atölye 4: Eğitim videolarını, EdPuzzle kullanarak zenginleştirme
5. Gün (5 Saat) (Web 2.0 araçları kullanımı)
· Prezi'ye Giriş (Sunum oluşturma)
· Toondoo'ya giriş (Çizgi roman oluşturma)
· ZunalWebQuest'e Giriş (Webquest Oluşturma)
· Atölye 5: Eğitimde Prezi, Toondoo ve ZunalWebQuest kullanımlarını tanımlama ve dikkat edilecek noktaları belirleme
6. Gün (5 Saat) (Web 2.0 araçları kullanımı)
· Kubbu'ya Giriş (Sınav / Quiz Üretme)
· Word Cloud'a Giriş (Word Cloud Oluşturma)
· Digital Poster' e Giriş (Multimedya Posterleri Oluşturma)
· Atölye 6: Eğitimde Kubbu, Word Cloud ve Dijital Poster kullanımlarını tanımlama ve dikkat edilecek noktaları belirleme
7. Gün (5 Saat) (Web 2.0 araçları kullanımı)
· Voki'ye Giriş (Konuşan Animasyonlu Avatar Oluşturma)
· TimeRime'a Giriş (Zaman Çizelgeleri Oluşturma)
8. Gün (5 Saat) ( Web 2.0 araçları kullanımı)
· Spicynodes'a Giriş (Kavram Haritaları Oluşturma)
· Atölye 7: Eğitimde TimeRime, Spicynodes ve Voki kullanımlarını tanımlama ve dikkat edilecek noktaları belirleme
9. Gün (5 Saat) ( Web 2.0 araçları kullanımı)
· Linoit'e Giriş (Dijital bülten panosu oluşturma)
· Smore'a Giriş (Eğitim Etkinliği Oluşturma)
· Atölye 8: Eğitimde Smore ve Linoit kullanımlarını tanımlama ve dikkat edilecek noktaları belirleme
10. Gün(5 Saat) (Değerlendirme ve Geri Bildirim)
· Grup tartışması: Ebeveynlerin sınıfa nasıl dahil edebiliriz?
· Kursun değerlendirilmesi
· Projenin yaygınlaştırılmasına ilişkin planlama
· Sertifika töreni
Adres:
Kültür Mahallesi Cumhuriyet Caddesi 12500 Genç/BİNGÖL
Telefon
04264113112